چند ایده جذاب برای محوطه سازی اطراف استخر

اگر می‌خواهید یک محوطه سازی اطراف استخر جذاب داشته باشید، به ایده‌های محوطه سازی استخر روی بیاورید که به شما کمک می‌کنند تا زیبایی حیاط خود را دو چندان کنید. به عنوان مثال گل‌های معطر، سنگفرش‌های زیبا و نورپردازی متناسبی را تصور کنید که به شما امکان می‌دهند از فضای خود نهایت استفاده را بکنید.
از این گذشته، محوطه سازی اطراف استخر فقط فضای سبز و صخره‌ها را توصیف نمی‌کند؛ بلکه برای محوطه سازی کامل استخر، ترکیبی از عناصر سخت و نرم را در نظر بگیرید و با ترکیب اجزای طبیعی، استخر شما بیشتر شبیه یک بهشت ​​واقعی خواهد شد.

1-یک‌ طرف استخر را با گیاهان تزیین کنید

با محوطه سازی اطراف استخر به وسیله گیاهان سرسبز می‌توانید فضایی ایجاد کنید که در حیاط خلوت خود جذابیت بیشتری را تجربه کنید. یافتن بهترین گونه‌ها برای کاشت به آب‌وهوای منطقه شما بستگی دارد، اما حتی صاحبان استخر در مناطقی از کشور که به گیاهان مقاوم‌تر نیاز دارند، می‌توانند با گیاهانی مانند سرخس زیبایی محیط را افزایش دهند.

محوطه سازی اطراف استخر

2- یک دیوار صخره‌ای در محوطه سازی اطراف استخر ایجاد کنید

شما می‌توانید با اضافه کردن چند تخته‌سنگ مرتفع در اطراف لبه استخر خود، فضای سبز خود را بهبود ببخشید. برای اجرای این ایده می‌توانید از سنگ‌های مصنوعی نیز بهره ببرید تا محوطه اطراف استخر خود را تغییر دهید و جلوه جدیدی را به ارمغان بیاورید.

3-  از کانترهای شامل گیاهان کاشته شده بهره ببرید.

گل‌ها، درختچه‌ها یا حتی نهال‌های کوچکی که در کانترهای مخصوص کاشته‌اند می‌توانند به یک نقطه کانونی در محوطه سازی اطراف استخر شما تبدیل شوند که ظاهری جذاب به محیط شما خواهند بخشید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  مزایای خرید چمن طبیعی آماده چیست؟

4-  یک فضای استراحت سایه دار ایجاد کنید

ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای ایجاد فضای استراحت، گزینه اضافه کردن یک چتر استخری و چند صندلی استراحت است. در واقع شما با این روش با یک تیر دو نشان خواهید زد؛ هم محوطه سازی اطراف استخر را ارتقا می‌دهید هم فضایی زیبا در هوای آزاد برای تجربه‌ای جدید خواهید ساخت.

5- از سنگفرش‌های بتنی با چمن برای محوطه سازی اطراف استخر استفاده کنید

انگشتان پای خود روی چمن‌های سرسبز بگذارید و حسی متفاوت را تجربه کنید. با اضافه کردن چند اینچ چمن بین سنگفرش‌های بتنی اطراف استخر، کمی جذابیت بصری در اطراف استخر خود ایجاد کنید. ظاهری که به‌طور هم‌زمان مدرن و کلاسیک است یک ایده عالی برای محوطه سازی اطراف استخر خواهد بود که اگر در حال بازسازی محوطه اطراف استخر خود هستید، می‌توانید اجرای آن را در اولویت بگذارید.

6- یک عرشه چوبی برای استخر برگزینید. 

ادغام مصالح مختلف برای تغییر فضای عرشه استخر یک راه عالی برای افزودن برخی عناصر طراحی جالب به محوطه سازی استخر شما است. درواقع، یک عرشه چوبی کمی مرتفع در کنار استخر راه خوبی برای ایجاد محوطه سازی اطراف استخر است. شما حتی می‌توانید از یک میز برای ایجاد فضای غذاخوری عالی کنار استخر نیز استفاده کنید.

تغییر فضای استخر

7- یک آبشار مصنوعی بسازی

افزودن آبشار مصنوعی راهی تضمین‌شده برای ایجاد فضای زیباتر در محوطه استخر شما است و ممکن است این پروژه آن‌قدر که شما تصور می‌کنید هزینه‌بردار نباشد. به‌طور متوسط، در سراسر کشور می‌توانید انتظار داشته باشید که برای یک آبشار مصنوعی هزینه‌ای برابر با سایر شیوه‌های محوطه سازی اطراف استخر بپردازند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  بام سبز فشرده چیست و چه مزایایی دارد؟

8- شکوفه‌ها و گل‌های معطر را از یاد نبرید.

اگر شکوفه‌ها و گل‌های معطر را به طراحی محوطه سازی اطراف استخر اضافه کنید، گذراندن مدتی در اطراف استخر می‌تواند یک تجربه حسی کامل را برای شما به ارمغان بیاورد. با توجه به اقلیم خاص خود، قبل از کاشت گل‌ها یا درختچه‌های جدید در اطراف استخر خود، کمی تحقیق کنید. در نظر داشته باشید برخی از مناطق با کمک اسطوخودوس، شمعدانی و گل‌های موردعلاقه شما زیباتر خواهند شد.

9- دورهمی های خود را در محوطه استخر خود برگزار کنید.

اگر محوطه اطراف استخر محل جمع شدن اعضای خانواده شماست، با محوطه سازی اطراف استخر یک پاتوق عصرانه جذاب ایجاد کنید. نصب حرفه‌ای اجزای مختلف محوطه سازی به‌طور متوسط هزینه بالایی دارد، اما می‌تواند تجربه‌های سرگرم کننده گران‌بهایی را برای شما ایجاد کند.

10- ایجاد باربکیو در کنار استخر 

اگر در حال محوطه سازی اطراف استخر هستید، جای گذاری یک باربکیو می‌تواند در طراحی گنجانده شود یا می‌توانید از یک محیط مستقل و فضای کباب‌پز برای برگزاری بهترین مهمانی‌های مختلف محیطی مناسب بسازید.

باربکیو در کنار استخر 

11-  ایجاد فضایی برای نشستن و لذت بردن از محوطه اطراف استخر

در مهمانی بعدی خود با نیمکت‌های تعبیه‌شده در اطراف عرشه استخر یا در حیاط خلوت به افراد فضایی برای نشستن بدهید. یک طراحی متناسب می‌تواند کل محوطه سازی استخر را جذاب‌تر کند، به خصوص اگر چند بالش یا کوسن در فضای باز برای قرارگیری روی نیمکت اضافه کنید.

12-  با نورپردازی حرفه‌ای نصب‌شده محوطه سازی اطراف استخر را تکمیل کنید.

ارتقای محوطه سازی با چراغ‌های رشته‌ای، مشعل‌ها و یا نورپردازی حرفه‌ای در اطراف فضای استخر، کاربردی لوکس را به محوطه سازی شما اضافه می‌کند؛ بنابراین چه در حال ساختن هر سازه‌ای در کنار استخر باشید و چه به سادگی نیاز به نورپردازی داشته باشید، نورپردازی سفارشی می‌تواند محوطه سازی شما را متمایز کند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  چند ایده جذاب برای بام سبز آپارتمان

13-  برای استفاده از زیبایی‌شناسی مدرن به مینیمالیسم روی آورید.

با خطوط باریک، عرشه استخر و چمن آراسته‌شده، محوطه سازی استخر شما می‌تواند به زیبایی بدرخشد. درواقع با این شیوه، تمرکز بر ایجاد منطقه‌ای برای استراحت پس از یک روز شلوغ خواهد بود و شما بدون نیاز به تعمیر و نگهداری بیش‌ازحد می‌توانید محوطه سازی اطراف استخر را به بهترین نحو انجام دهید.

14- محوطه سازی اطراف استخر را ارتقا دهید

حتی اگر محوطه اطراف استخر برای شما کمی کوچک است، این بدان معنا نیست که نمی‌توانید از آن برای محوطه سازی عالی استفاده کنید. ازاین‌رو، سبک کلی محوطه سازی مدنظر خود را در نظر بگیرید و با مشورت افراد متخصص به زیبایی حیاط خود بیفزایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن