روش و ایده های محوطه سازی تالار عروسی

هرگاه صحبت از مجلس، جشن‌ها و مهمانی های بزرگ خانوادگی مانند عروسی، نامزدی، تولد و حتی مجالس ترحیم و مذهبی به میان می‌آید، اولین بحث‌ها درباره مکان برگزاری اتفاق می‌افتد که معمولا تالار‌ها و سالن‌های بزرگ مهمانی هستند. تالار عروسی که باید شبی به یاد ماندنی را برای یک زوج بسازد، بیش از سایرین به طراحی و محوطه سازی احتیاج دارد. حتی مهمان‌های عروسی هم با شور و شوق وارد محوطه تالار می‌شوند تا بتوانند هر چه سریع‌تر با هیجان برای همدیگر از متراژ و محوطه سازی تالار عروسی صحبت کنند. این زیبایی و جذابیت از همان لحظه ورود و درب ورودی تالار اهمیت خواهد داشت‌؛ زیرا به طور کلی اولین چیزی که بیننده با آن روبرو می‌شود، محوطه ورودی تالار خواهد بود. دیگر جزئیات نیز باید با ظرافت و زیبایی تزیین شوند تا همه چیز بدون نقص پیش برود. به این ترتیب است که در ادامه مقاله چند روش و ایده‌های محوطه سازی تالار عروسی مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

ویژگی‌های یک تالار عروسی جذابویژگی‌های یک تالار عروسی جذاب

جای مناسب

معمولا تالار‌های عروسی به دور از شلوغی و ترافیک های شهری ساخته می‌شوند. با این حال این بدان معنا نیست که فاصله بین تالار و فضای شهری آنقدر زیاد باشد که زمان زیادی برای رسیدن به آن طولانی و خسته کننده شود. از طرفی دیگر هم آنقدر آدرس و کروکی آن سرراست نباشد تا افراد در مسیر سردرگم شوند.

ابعاد مناسب و امکانات کافی

دیگر مسئله قابل بررسی، ابعاد تالار پذیرایی است. این ابعاد باید با توجه به رنج تعداد مهمانانی که معمولا در یک عروسی دعوت می‌شوند در نظر گرفته شود. هم‌چنین امکانات در محوطه سازی تالار عروسی به فضا احتیاج دارند و ابعاد بسیار موثر خواهد بود؛ بنابراين هيچگاه نمی‌توان برای تالار یک ابعاد مشخص و مدون را ارائه داد.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  10 مدل زیبا برای طراحی خانه با بام سبز

نورپردازی خوب

علاوه بر این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک تالار زیبا و جذاب، نورپردازی متناسب است. با یک نورپردازی خوب و کافی ضمن تاثیر گذاری و زیبایی بیشتر در تالار عروسی، یک راه مناسب برای تبلیغ کار و تالار خواهد بود که به این صورت مهمانان را تحت تاثیر قرار داده و تالار را برای مراسماتشان به خاطر خواهند سپرد.

به علاوه با محوطه سازی تالار عروسی و نورپردازی هنگام فیلم برداری نیز به مشکل بر نمی‌خورید. معمولا این طراحان پلان و مهندسان برق و همچنین طراحان داخلی هستند که نورپردازی سالن را تنظیم می‌کنند و این بدان معنا است که باید محوطه سازی تالار عروسی را به یک تیم حرفه ای و با تجربه بسپارید.

محوطه سازی تالار عروسی

محل طبخ غذای مناسب

دیگر ویژگی یک تالار که در محوطه سازی به چشم می‌آید، آشپزخانه و محل طبخ غذا است. زیرا که مهم است طراحی و جانمایی آشپزخانه تالار به گونه ای باشد که بوی غذا در سالن نپیچد. از طرفی دیگر ظاهر آن نباید نمای تالار را تحت تاثیر قرار دهد. هم‌چنین هنگامی که در طراحی محوطه تالار فضای کافی را در نظر بگیرید، اتوماسیون مناسب برای جلوگیری از برگشت به عقب کارکنان در حین انجام پروسه تهیه غذا نیز فراهم می‌گردد. این عمل یک ویژگی مهم برای آشپزخانه تالار به حساب می‌آید. 

طراحی و محوطه سازی تالار عروسی

در محوطه سازی تالار عروسی، هر یک از فضاها به نوبه خود باید بررسی و به بهترین شکل آراسته شوند. از فضای ورودی گرفته تا دیگر مکان‌ها، همگی باید بهترین باشند. بنابراین در ادامه بیشتر به این مکان‌ها و محوطه سازی آن‌ها توجه خواهد شد.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  آشنایی با انواع چمن‌های طبیعی

نورپردازی

یکی از عواملی که همیشه در طراحی و دیزاین هر فضایی مهم و بسیار تاثیرگذار بوده، نورپردازی است. این بار هم نورپردازی در محوطه سازی تالار عروسی ارزش و اعتبار دو چندانی پیدا می‌کند. هر محوطه‌ای در تالار، چه بزرگ و چه کوچک باشر به نور و نورپردازی متناسب همراه با طراحی مناسب و با شکوه احتیاج دارد. مطمئنا هیچ کسی از فضای تاریک و البته ترسناک به ویژه در فیلم عروسی خود، خوشش نمی‌آید. این کار باعث می‌شود در فیلم عروسی، بخشی از محوطه باغ یا تالار عروسی تاریک و زننده باشد. بنابراین طراحی و محوطه سازی در تالار عروسی باید با توجه به تمام این موارد صورت بگیرد. 

وجود امکانات ویژه در فضای سبز تالار عروسی 

در بیشتر مواقع فضای سبز در تالارهای عروسی، بدون هیچ توجه و طراحی خاصی در نظر گرفته می‌شوند. حال باید گفت آن تالار عروسی که در فضای سبز خود دارای امکانات ویژه و محوطه خاص و متفاوت است، قطعاً یک برگ برنده نسبت به دیگر تالارها در اختیار دارد. در شروع کار هم می‌توانید از امکانات و دکوراسیون کم هزینه در محوطه سازی باغ تالار شروع کنید. از طرفی دیگر هم ایجاد یک فواره آب مصنوعی در کنار تزییناتی مانند رول چمن، گاری گل و تونل سبز با گیاهان و همچنین تعبیه چند نیمکت در کنار می‌تواند زیبایی تالار و محوطه آن را دو برابر کند. 

طراحی و محوطه سازی تالار عروسی

ورودی تالار عروسی 

از مهم‌ترین و تاثیر گذار ترین بخش ها در هنگام انتخاب و حتی هنگام ورود مهمان ها، قطعاً بخش ورودی تالار است. این بخش همان جایی است که عروس و داماد برای اولین قدم از آن با یکدیگر و قدم به قدم عبور کرده تا وارد فضای اصلی تالار شوند. بنابراین وجود یک دیزاین عالی و شگفت انگیز کوچک ترین کار برای این بخش مهم و ضروری است. حال که فضای ورودی تالار عروسی از محوطه تالار و فضای بیرونی شروع می‌شود، در نظر گرفتن یک مسیر گل، شمع آرایی، طاق ورودی یا دیگر تزیینات، ورودی تالار را به فضایی رویایی تبدیل خواهد کرد. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید، ورودتان در اولین قدم چه مقدار با شکوه و جذاب باشد. 

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  7 مدل از شیک‌ترین آلاچیق بام سبز

جمع بندی 

محوطه سازی تالار عروسی یکی از جذاب ترین و شگفت انگیز ترین کارها خواهد بود. زیرا که همه‌ی افراد به خصوص عروس و داماد با دیدن جذابیت های تالار عروسی به وجد آمده و شبی بی نظیر را پشت سر می‌گذارند. بنابراین باید در هنگام طراحی و اجرا خلاقیت لازم را برای پیشی گرفتن از رقیبان در نظر گرفت.  از طرفی هم با توجه به تمام بخش‌ های تالار امکانات لازم و البته خاص را تهیه نمود. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن