قیمت هر متر چمن طبیعی چگونه محاسبه می‌شود؟

چمن طبیعی سال‌هاست که برای جذابیت و سرسبزی هرچه بیشتر فضاهای درون شهری و خارج از شهری مورد استفاده انسان‌ها قرار می‌گیرد. اگر اخیراً مشغول بازسازی حیاط، تراس و یا باغ خود هستید ممکن است به نصب چندین متر چمن فکر کرده باشید. اگر بودجه مشخصی را برای این کار در نظر گرفته‌اید، احتمالا اولین سوالی که برایتان پیش می‌آید این است که قیمت هر متر چمن طبیعی چگونه محاسبه می‌شود؟ از این رو ما تصمیم داریم امروز در این مقاله به عوامل موثر بر قیمت هر متر چمن طبیعی و چگونگی محاسبه آن بپردازیم.

چمن رول طبیعی چیست؟چمن رول طبیعی چیست؟

با وجود اینکه سال‌ها از معرفی چمن مصنوعی و عرضه آن به بازار می‌گذرد اما هنوز بسیاری از افراد به دلایل مختلف استفاده از چمن طبیعی را ترجیح می‌دهند. چمن طبیعی همانطور که از نامش پیداست گیاهی زنده بوده و مانند هر موجود زنده دیگری به خاک، آب، مواد مغذی و از همه مهم‌تر نگهداری نیاز دارد. داشتن یک چمنزار طبیعی نیاز به زمان و پشتکار بالایی دارد. کاشت آن در فضای بیرونی به دو صورت بذر پاشی منطقه به طور دستی و یا تهیه چمن رول انجام می‌شود. این رول‌ها از قبل توسط کشاورزان کشت شده و به صورت رول در می‌آیند به همین علت است که قیمت هر متر چمن طبیعی می‌تواند متفاوت باشد.

فواید استفاده از چمن طبیعی

مصرف آب کمتر را می‌توان یکی از بارزترین ویژگی‌های چمن مصنوعی دانست که این خصوصیت در کنار نگرانی‌هایی که درباره بحران کم آبی در جهان به وجود آمده است سبب  شد تا افراد به استفاده از چمن مصنوعی روی آورند. اما چمن طبیعی با ویژگی‌ها و تاثیرات مثبت محیطی و شخصی خود می‌تواند کاری کند که به کلی این ویژگی را چمن مصنوعی فراموش کنید. استفاده از چمن طبیعی یک انتخاب سازگار با محیط زیست محسوب شده که ویژگی‌های متعددی آن را به یک انتخاب ارزشمند تبدیل می‌کند از جمله:

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  ایده هایی برای خلاقیت در محوطه سازی باغ با کمترین هزینه

توانایی تصفیه هوا و بهبود بخشیدن کیفیت آن

چمن طبیعی یک گیاه اسا که حتی وجود مساحت کمی‌از آن در فضای بیرون از خانه می‌تواند هوای تازه را برای شما و خانواده‌تان به ارمغان بیاورد. آن‌ها هوا را از از گرد و غبار، خاک و بسیاری از ناخالصی‌های موجود در آن مانند کربن دی اکسید پاک می‌گردانند.

همچنین بر اساس گفته برخی کارشناسان چمن طبیعی می‌تواند یک عامل موثر در مبارزه با اثر گازهای گلخانه ای در شهرهای بزرگ نیز باشد.این ویژگی به قدری مهم است که می‌توان گفت قیمت هر مترچمن طبیعی برای کسانی که از بیماری‌های تنفسی رنج می‌برند اهمیت زیادی نخواهد داشت.

به دام انداختن کربن دی اکسید

کربن دی اکسید را می‌توان یکی از عواملی دانست که در گرم تر شدن کره زمین نقش مهمی‌را ایفا می‌کند. با این حال شما میتوانید با استفاده از چمن طبیعی کربن را به دام انداخته و تا حد زیادی تاثیرات منفی آن را کاهش دهید. کربن دی اکسید به دام افتاده توسط چمن‌ها در ابتدا به مولکول پایدارتری تبدیل شده و سپس از طریق فرایندهای مخصوص به خاک منتقل می‌شود و در نهایت به یک ماده آلی تبدیل خواهد شد.

فواید استفاده از چمن طبیعی

کاهش دمای محیط اطراف

جالب است بدانید که چمن طبیعی قادر است تا ۵۰ درصد گرمایی که از خورشید ساطع می‌شود را به روش تبخیر خنک کننده خنثی کند. به همین علت است که در روزهای آفتابی چمنزار‌های طبیعی در مقایسه با فضاهای بدون چمن می‌توانند تا ۱۰ درجه خنک‌تر باشند. این در حالی است که سطح یک چمنزار مصنوعی حتی چندین درجه داغ تر از آسفالت ساده خواهد بود.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  آموزش احیا و ترمیم چمن طبیعی در 5 مرحله ساده

بنابراین شاید قیمت هر متر چمن طبیعی و نیاز آن به رسیدگی مداوم در ابتدا کمی‌شما را دلزده کند اما این ویژگی به نوبه خود سبب کم شدن نیاز به دستگاه‌های خنک کننده و در نتیجه کاهش هزینه‌های شما خواهد شد.

تصفیه آب باران و انتقال آن به سفره‌های آب زیرزمینی

یکی دیگر از مزایای مهم چمن طبیعی تاثیرات آن بر محیط زیست است این علف‌ها به همراه میکروب‌های خاکی در تصفیه آب باران و تجزیه آلاینده‌ها به کم کردن آلودگی‌های محیطی کمک می‌کنند. این آلاینده‌ها که در اتمسفر وجود دارند می‌توانند با ایجاد باران‌های اسیدی به محیط زیست ما آسیب‌های زیانباری بزنند اما شما تنها با استفاده از یک چمنزار طبیعی و سالم می‌توانید میزان اسیدی بودت باران‌ها را کاهش داده و با بهبود کیفیت آب‌های زیرزمین به راحتی از رخدادن این آسیب‌ها جلوگیری کنید.

فاکتور‌های موثر در محاسبه قیمت هر متر چمن طبیعیفاکتور‌های موثر در محاسبه قیمت هر متر چمن طبیعی

تهیه یک چمن طبیعی به خصوص در نواحی گرمسیر می‌تواند کاری سخت و طاقت فرسا باشد. داشتن چنین چمنزاری بدین معنی است که شما باید به صورت هفتگی روتین‌هایی مانند چمن زنی، پیرایش،آبیاری ،ریختن کود و آفت کش‌ها، نظارت بر علف‌های هرز و بیماری‌ها را انجام دهید که این خود می‌تواند افراد را ساعت‌ها زیر آفتاب مشغول به کار نگه دارد.اما یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت هر متر چمن طبیعی نوع بذر و محصولات نگهداری از آن مانند کودها و آفت کش‌ها است که هر کدام از تنوع زیادی برخوردار هستند.

 چمن طبیعی نیاز به آب و برق دارد باید که باید هزینه‌های این مصارف نیز در محاسبه قیمت هر متر چمن طبیعی نظر گرفته شود.  حتی برخی از انواع چمنزارها در مقایسه با سایرین روزانه آبیاری می‌شوند که این خود مصرف آب بیشتری را برای کشاورزان می‌طلبد.سرعت رشد این گیاهان بالا بوده و اغلب در کنار آن‌ها علف‌های هرز نیز دیده می‌شوند که می‌توانند به چمن شما آسیب بزند.از این رو باید در محاسبه  قیمت هر متر چمن طبیعی استفاده از ماشین‌های چمن زمین و دیگر ابزار این چنینی را نیز در نظر بگیرید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  آموزش روش کاشت چمن طبیعی

سخن پایانی

در نهایت با توجه به موارد گفته شده در بالا شما می‌توانید قیمت هرمتر جمن طبیعی را به طور تقریبی محاسبه کرده و با جست و جو در سایت‌های معتبر و یا مراجعه به فروشگاه‌های مربوطه چمن مورد علاقه خود را تهیه کنید.مطمئن باشید که یک چمنزار طبیعی علاوه بر محیط زیست برکیفیت زتدگی و افزایش آرامش شما و خانواده‌تان نیز تاثیرات مثبت زیادی خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن