ایده هایی برای خلاقیت در محوطه سازی باغ با کمترین هزینه

وجود یک مکانی دنج و زیبا برای فرار از شلوغی شهر و خستگی کار برای هر فردی دلگرمی است. رفتن به باغ و دیدن سبزی و گل‌های رنگارنگ قطعا باعث احیا انرژی و به دست آوردن روحیه می‌شود. البته به شرط اینکه شما بتوانید محوطه باغ را به زیبایی بسازید. برای اینکه بتوانید باغ رویاهای خود را به واقعیت تبدیل و از استراحت و تفریح در آن نهایت لذت را ببرید، نیاز به ایده‌های خلاقانه خواهید داشت. مهم نیست که یک باغچه کوچک دارید و یا یک باغ بزرگ با ویلا. مهم این است که بتوانید با ایده‌های خلاقانه خود آن را به محیطی چشم‌نواز و آرامش بخش تبدیل نمایید. در ادامه مقاله چند پیشنهاد خلاقانه برای شما آماده شده است که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. 

چند ایده‌ای که به شما در محوطه سازی باغ کمک می‌کنندچند ایده‌ای که به شما در محوطه سازی باغ کمک می‌کنند

  • اگر خانه‌ای دارید که باغی به همان اندازه مدرن در گوشه‌ای از آن وجود دارد، می‌توانید با یک آشپزخانه اوپن، منطقه آشپزی و قسمت‌های نشیمن در اطراف گودال آتش گرد جایی دنج بسازید. چنین طراحی بسیار مدرن اما ساده خواهد بود. 
  • گاهی اوقات باغ به صورت طولانی و باریک با زمینی شيب دار وجود دارد. تراس‌ها در سطوح مختلف خودنمایی زیادی می‌کند و فضاهای نشستن، نیمکت‌های ساخته شده از چوب سرو قرمز چشم انداز فوق‌العاده ای خواهد داشت. 
  • اگر درختی در وسط باغ دیده شود، می‌توان با استفاده از متریال چوبی در نما، پاسیو و باغچه، یکپارچگی در کل طراحی خانه و باغ مدرن به دست آورد. 
  • اگر در اطراف درختان سبز باغ نشانی از رنگ‌های بیابان هم دیده می‌شود، طراحی باغ مدرن با استخر آب گرم و شومینه  یک سالن در فضای باز با آشپزخانه باز، اتاق نشیمن و غذاخوری فوق العاده به نظر می‌رسد. 
  • اگر به جای باغ یک حیاط خلوت کوچک دارید، می‌‌توانید قسمت‌های نشیمن چوبی اطراف آتش‌دان را با اختلاف ارتفاع از اتاق نشیمن روباز در تراس مرتفع جدا کنید. در طراحی محوطه‌سازی این حیاط خلوت گیاهان بادوام مانند بامبو برای سازگاری با زمین‌های سنگی اولویت دارند.
شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  انواع گیاه آپارتمانی و روش مراقبت از آن‌ها

ایده‌های ساده و ارزان قیمت محوطه سازی باغ

هنگامی که صحبت از محوطه سازی باغ می‌شود مانند هر طراحی دیگری، ابتدا افراد به فکر طراحی هایی می‌افتند که کمترین هزینه را داشته باشد. رعایت چند نکته در هنگام طراحی باعث می‌شود هزینه‌ها کاهش یابند. این ایده‌های ساده و ارزان قیمت عبارتند از: 

1- انتخاب کفپوش مناسب

یکی از بخش های مهم در محوطه‌سازی باغ انتخاب و اجرای کفپوش مناسب است. ترکیب مصالح راهکاری است که می‌تواند هزینه‌های کف‌سازی را کاهش دهد. برای مثال دو ایده خوب برای کف‌سازی محوطه باغ به شرح زیر هستند: 

ترکیب شن و سنگ ریزه

شما میتوانید مسیر عبور در باغ را با استفاده از شن و سنگ‌ریزه بپوشانید تا ارزان قیمت باشد و برای اینکه عبور و مرور سخت نباشد از سنگ یا چوب کمک بگیرید. این ایده از زمانی که همه‌ی مسیر را با کفپوش سنگی طبیعی بپوشانید، کمتر زمان می‌برد. 

ترکیب بتن و چمن

دیگر مصالح لازم برای کف‌سازی در محوطه سازی باغ بتن است‌ می‌توان از بتن به شکل‌های مختلفی در محوطه‌ باغ استفاده کرد. به‌علاوه برای اینکه کفپوش محوطه جذاب‌تر شود، کفپوش بتنی را با چمن ترکیب کنید. 

ایده‌های ساده و ارزان قیمت محوطه سازی باغ

2- استفاده از فلاورباکس های ارزان 

اگر می‌خواهید از فلاورباکس در محوطه سازی باغ استفاده کنید، به جای هزینه‌های اضافه از گلجای یا فلاورباکس‌هایی با هزینه کم و خلاقانه کمک بگیرید. برای مثال می‌توانید یک جعبه چوبی برداشته و آن را رنگ آمیزی کنید. سپس در آن زهکش‌هایی ایجاد کنید و داخل آن از گل‌های فصلی و یا گیاهان خوراکی و سبزیجات بکارید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  زیر سازی چمن طبیعی چگونه انجام می شود؟

3- استفاده از وسایل چند کاره 

هنگام خرید قبل از محوطه سازی باغ به انتخاب وسایل دقت کنید تا از خرج‌های اضافی جلوگیری شود. استفاده از وسایل چند کاره می‌تواند در کاهش هزینه‌ها موثر باشد. برای مثال هنگامی که یک میز برای محل نشستن درست می‌کنید، آن را به یک کمد کوچک برای گذاشتن وسایل نیز تبدیل کنید. 

4- مبلمان باغی با کمترین هزینه 

وجود یک فضا برای نشستن و دورهمی های دوستانه در محوطه سازی باغ بسیار اهمیت خواهد داشت‌. بنابراین باید هنگام طراحی به فکر مبلمانی مناسب باشید. نمونه های مختلف مبلمان برای باغ وجود دارند که با توجه به میزان هزینه‌ای که مد نظر دارید می‌توانید آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. با این حال چند پیشنهاد نیز وجود دارد که در کاهش هزینه‌ها موثر خواهند بود. 

پالت چوبی

اگر در محوطه سازی باغ به مبلمان چوبی علاقه دارید اما به دلیل گران بودن آن با محدودیت رو به رو هستید، می‌توانید از پالت های چوبی برای ایجاد یک فضای صمیمی و گرم کمک بگیرید. 

ایده هایی برای خلاقیت در محوطه سازی باغ با کمترین هزینه

مبلمان دست‌ساز

مصالحی که برای ساخت و ساز محوطه به کار می‌برید، می‌توانند زمانی که در حال ساخت محوطه هستید به شما کمک کنند‌ برای مثال از بلوک‌های بتنی، برای نشستن استفاده کنید. به‌علاوه می‌توانید یک سکویی که ارتفاع و عرض استانداردی برای نشستن دارد، با تشک و چند کوسن بپوشانید و محلی صمیمانه و جذاب برای نشستن درست کنید. 

مبلمان دست دوم

راه دیگر برای کاهش هزینه‌ها، خرید مبلمان دست دوم برای محوطه سازی باغ است. استفاده از این ایده علاوه بر کاهش هزینه‌ها به محیط‌زیست نیز کمک می‌کند چرا که این وسایل دوباره وارد چرخه‌ی مصرف می‌شوند و تبدیل به زباله نمی‌شوند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  مزایای خرید چمن طبیعی آماده چیست؟

جمع بندی

محوطه سازی باغ باید به گونه‌ای باشد که ضمن زیبایی و جذابیت آرامش بخش به نظر برسد. بنابراین به ایده‌های خلاقانه و مدرن احتیاج است. این ایده‌ها ضمن مدرن بودن باید مقرون به صرفه باشند‌. هم‌چنین اگر بتوانید در طراحی باغ به محیط زیست توجه کنید، این محوطه سازی باغ را هدفمند نیز پیش می‌برید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن