7 مدل از شیک‌ترین آلاچیق بام سبز

در روزهای پرمشغله گذراندن چند لحظه پر آرامش در زیر آسمان در سلامت روان و جسم تاثیر به سزایی دارد؛ البته بدون وجود آلاچیق مناسب، نمی‌توانید برای مدت طولانی روی بام سبز خود بمانید و به همین دلیل است که آلاچیق بام سبز می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد. چیزی که انواع آلاچیق بام سبز را بسیار مفید می‌کند این است که نه‌تنها برای شما یک مکان آرامش‌بخش هستند، بلکه به شما امکان می‌دهند در این منطقه به صرف شام بپردازید و یا یک مهمانی برگزار کنید. آلاچیق موجب می‌شود که گرمای سوزان، باران، برف یا سایر رویدادهای طبیعی به مانعی برای لذت بردن شما از بام سبز خانه تبدیل نشوند. 

اگر تکنیک‌های جوشکاری، نصب شیشه، کار با چوب یا سایر مهارت‌های لازم مرتبط با راه‌اندازی آلاچیق بام سبز را بدانید، ساخت آلاچیق در بام سبز کار سختی نخواهد بود؛ با این حال بهتر است انجام این کار را به دست متخصصان بسپارید. زیرا آن‌ها به شما کمک می‌کنند متریال و طراحی مناسب با بام سبز ساختمان و بودجه خود را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی 7 مدل از شیک‌ترین آلاچیق بام سبز می‌پردازیم. 

1. آلاچیق ساده بدون سقف

تنها چیزی که برای ساخت این آلاچیق نیاز دارید این است که چند صندلی یا کاناپه با یک میز تهیه کنید یا فقط یک فرش با چند کوسن را در میان درختچه‌ها بچینید. این گزینه برای مناطقی که هوای آفتابی و معتدلی دارند، مناسب است و ساده‌ترین آلاچیق بام سبز برای نصب در هوای آزاد خواهد بود که می‌تواند برای صرف غذا یا انجام برخی از فعالیت‌ها مورداستفاده قرار گیرد.

آلاچیق ساده بدون سقف

2. آلاچیق سقف دار چوبی

یکی دیگر از انتخاب‌های مقرون به صرفه در انواع آلاچیق بام سبز، چیدمان‌هایی از آلاچیق هستند که دارای سقف چوبی خواهند بود و می‌توانند برای ایجاد سایه در زیر نور خورشید یا در هوای سرد مفید باشند. می‌توانید این آلاچیق را مانند یک کلبه با تیرهای چوبی به عنوان دیوار و سقف بسازید یا فقط یک آلاچیق بام سبز در فضای باز با سقف چوبی داشته باشید. در ادامه انواع آلاچیق چوبی را به شما معرفی خواهیم کرد.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  10 ایده برای محوطه سازی آپارتمان

الف) آلاچیق چوبی با تخته‌ها و میله‌های متقارن

در بین آلاچیق‌های چوبی این نوع بسیار رایج است، این طرح آلاچیق با قرار دادن میله‌ها یا تخته‌های چوبی در یک الگوی متقارن ایجاد می‌شود که فاصله یکسانی بین هر کدام وجود دارد. همچنین یک قاب چوبی که گوشه‌های این تخته‌ها یا میله‌ها را نگه می‌دارد برای آن در نظر گرفته می‌شود و اغلب تخته‌ها به صورت مورب به آلاچیق اضافه می‌شوند تا استحکام بیشتری به آن اضافه شود.

آلاچیق چوبی با تخته‌ها و میله‌های متقارن

ب) آلاچیق سقف چوبی با ستون

اگر می‌خواهید آلاچیق بام سبز شما دوام بیشتری نسبت به گزینه بالا داشته باشد، به سراغ آلاچیق با سقف محکمی بروید که به روشی مشابه برای ساخت کلبه‌های چوبی ساخته خواهد شد. این نوع از آلاچیق یک عمر دوام خواهد داشت و حتی از آن برای خوابیدن نیز می‌شود بهره برد.

ج) آلاچیق چوبی با سقف پارچه‌ای

برای داشتن فضایی راحت، می‌توانید آلاچیق‌های چوبی ستون‌دار با سقف پارچه‌ای را انتخاب کنید. در ساخت سقف این آلاچیق بام سبز به طور کلی از پارچه رنگ روشن استفاده می‌شود تا نور خورشید به نقطه دیگر منعکس شود و فضای داخلی خنک بماند؛ اگرچه می‌توانید در فصول دیگر از پارچه‌هایی با رنگ تیره نیز برای ایجاد گرما استفاده کنید.

د) آلاچیق چوبی با سقفی متفاوت

اگر در میان انواع آلاچیق بام سبز، گزینه بالا حال و هوای یک ساحل مدیترانه‌ای را به شما هدیه می‌دهد، آلاچیق با سقفی ساخته‌شده از شاخ و برگ، برای شما حس و حال زندگی در فضای سبز را تداعی می‌کند.

3. آلاچیق سقف شیشه‌ای

اگرچه در میان آلاچیق بام سبز گران قیمت، آلاچیق‌های سقفی و دیوار شیشه‌ای برای میزبانی مهمانی‌ها زیبا به نظر می‌رسند و از طرف دیگر اگر در یک منطقه شهری زندگی می‌کنید، آلاچیق شیشه‌ای در بام سبز به شما کمک می‌کند تا آسمان را از پشت‌بام ببینید و از دیدن آن لذت ببرید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  روش و ایده های محوطه سازی تالار عروسی

آلاچیق سقف شیشه‌ای

الف) آلاچیق سقف شیشه‌ای با فضای فلزی یا چوبی

درست مانند گلخانه‌ها، این آلاچیق با فضای شیشه‌ای همراه با یک قاب فلزی و ستون‌های چوبی یا فلزی به افراد ارائه می‌شود، در ساخت این آلاچیق اغلب چوب و فلز برای دوام بیشتر سقف با هم ترکیب می‌شوند.

ب) آلاچیق دیوار شیشه‌ای با سقفی از جنس قلع یا فلز

برای داشتن ظاهری منحصربه‌فرد به سراغ دیوارهای شیشه‌ای با سقف یا فریم فلزی بروید. این گزینه به شما امکان می‌دهد گیاهان گلدانی را از پشت‌بام خود آویزان کنید یا اگر در یک منطقه سرد زندگی می‌کنید، این گزینه می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

ج) آلاچیق شیشه‌ای کامل

برای نصب یک آلاچیق شیشه‌ای کامل به یک شیشه‌گر کارآمد نیاز دارید؛ زیرا در صورت استفاده از شیشه‌های بی‌کیفیت، ممکن است این آلاچیق شکننده باشند؛ البته در ساخت این نوع آلاچیق می‌توانید شیشه‌های رنگی یا طرح دار را انتخاب کنید تاکمی فضای آن را شخصی‌سازی کنید.

4. آلاچیق با سقف کاه‌گلی

با این آلاچیق احساس می‌کنید در باغی نشسته‌اید که دارای یک‌خانه با سقف کاه‌گلی است. این گزینه برای مناطقی که دما بالا است کارآمد است؛ زیرا کاه‌گل، فضای داخلی را خنک نگه می‌دارد و وجود چوب‌های بامبو مانند حصار به‌خوبی به یکدیگر متصل می‌شوند تا فضایی مستحکم را ایجاد کنند.

5. آلاچیق بامبو با ستون‌های چوبی

برای ساخت یک آلاچیق که شبیه کلبه‌های کنار کوه است، از بامبو می‌توان استفاده کرد. سقف این آلاچیق بام سبز با چیدمان تیرک‌ها در کنار هم ساخته می‌شود، همچنین برای ساخت آن می‌توانید از ستون‌های چوبی استفاده کنید یا از چند بامبوی ضخیم برای ثابت نگه داشتن سقف بهره ببرید، همچنین استفاده  از برخی از عناصر مانند زنگ‌ها و گلدان‌های سفالی ایده خوبی برای جذاب کردن این آلاچیق خواهد بود.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  آشنایی با روش ساخت دیوار سبز با شمشاد

آلاچیق بامبو با ستون‌های چوبی

6. آلاچیق با سقف پارچه‌ای و ستون‌هایی از شاخ و برگ

با افزودن یک قطعه پارچه به‌عنوان سقف که از چهار طرف توسط میله‌های چوبی یا گیاهان بامبو نگه داشته می‌شود، می‌توان یک چیدمان راحت برای بام سبز ایجاد کرد که مناسب برای شرایط آب و هوایی متعادل باشد. این آلاچیق یکی از ارزان‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. اگر می‌خواهید گیاهان خود را به نمایش بگذارید نیز می‌توانید از گیاهان رونده استفاده کنید تا سقف آلاچیق خود را زیباتر کنید، همچنین هر تعداد از گیاهان گلدانی را که می‌خواهید می‌توانید در داخل و اطراف این آلاچیق نگهداری کنید.

7. آلاچیق‌های بام سبز با چتر و سایبان

کسانی که در نزدیکی سواحل زندگی می‌کنند به چترهای آفتابی به‌راحتی دسترسی دارند و می‌توانند با تبدیل آن‌ها به آلاچیق بام سبز امکان ‌صرف غذا در زیر سایه آن را ایجاد کنند، همچنین می‌توانند میزی در زیر آن قرار دهند که پایه چتر از آن عبور کند و چند صندلی به اطرافش اضافه کنند. اگر چتر آفتابی نیز از نظرشان کوچک به نظر رسد، می‌توانند به سراغ سایبان‌ها بروند تا آلاچیقی با فضای بزرگ‌تر را برای میهمانانشان فراهم کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن