آشنایی با روش ساخت دیوار سبز با شمشاد

زمانی که صحبت از طراحی فضای بیرونی یک ساختمان می‌شود، ممکن است ایده‌های زیادی به ذهن صاحب ملک و پیمانکاران برسد. امروزه یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای انجام این کار استفاده از دیوار سبز با شمشاد است. دیوارهای سبز گیاهی از دیرباز برای زیباسازی فضای خارجی بناها مورداستفاده قرار می‌گرفتند؛ اما نگهداری از آن‌ها می‌تواند سخت باشد و به یک چالش پرهزینه تبدیل شود. برعکس استفاده از شمشاد برای دیوار سبز بدون دردسر بوده و حس طبیعت را به خوبی به ساختمان اضافه می‌کند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مقاله به روش ساخت دیوار سبز با شمشاد بپردازیم.

دیوار سبز با شمشاد چیست؟

گیاه شمشاد همیشه به دلیل شاخ و برگ‌های سرسبز خود در تمام طول سال برای استفاده در محوطه‌سازی بسیار محبوب است. شمشاد در باغ‌ها، مناظر مسکونی و ساختمان‌های تجاری برای ایجاد طرح‌های هنری متنوع مورداستفاده قرار می‌گیرد. دیوار سبز با شمشاد می‌تواند مسیرهای زیبایی را در شهرها به وجود آورد، فضای بین منازل را تقسیم کند و یا حریم خصوصی را برای صاحبان خود ایجاد کند. نصب این گیاهان آسان است و می‌توانند در اندازه‌ها و اشکال متفاوتی در بیایند.

دیوار سبز با شمشاد چیست؟

مزایای داشتن دیوار سبز با شمشاد

اگر شما به دنبال یافتن راهی برای ازبین‌بردن دکوراسیون یکنواخت محیط زندگی خود هستید استفاده از شمشاد برای به وجود آوردن یک دیوار سبز می‌تواند به شما کمک کند. دیوار سبز با شمشاد یک تغییر عالی در فضای خارجی ساختمان با اضافه کردن بافت و رنگ طبیعی بدون اشغال‌کردن فضای زیادی است. علاوه بر این ویژگی‌ها، دیوار سبز با شمشاد مزیت‌های زیاد دیگری نیز دارد که عبارت‌اند از:

  • شمشادهای به‌کاررفته در دیوارهای سبز به نگهداری کمی نیاز دارند.
  • این گیاهان در برابر آفات و بیماری‌های گیاهی مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند؛ بنابراین از ماندگاری بالایی برخوردار هستند.
  • یک دیوار سبز با شمشاد این قابلیت را دارد که تا سال‌های سال بدون محو شدن و پژمردگی دوام بیاورد.
  • شمشاد یک گیاه همه‌کاره است که برای هر نوع شرایط آب و هوایی می‌تواند استفاده شود.
  • دیوار سبز با شمشاد رنگ سبز طبیعی را به محیط اضافه می‌کند که همین ویژگی در بهبود خلق و خو و افزایش آرامش افراد نقش مهمی دارد.
  • این شمشادها همچنین نیاز به آبیاری، نور خورشید زیاد و هرس کردن مداوم نخواهند داشت.
  • گیاه شمشاد در برابر خشکسالی و حتی در بسیاری مواقع در برابر آتش نیز مقاوم است و ظاهر زیبای خود را حفظ خواهد کرد.
  • دیوار سبز با شمشاد در کاهش آلودگی‌های صوتی و محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش نور خورشید نیز تأثیر به سزایی دارد.
شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  روش استفاده و خرید چمن طبیعی برای زمین فوتبال

نکات ضروری قبل از ساخت دیوار سبز با شمشاد

مانند بیشتر گیاهان چندساله، شمشادها نیز بهتر است که در اوایل بهار کاشته شوند؛ اما اگر محل زندگی شما آب‌وهوای معتدلی دارد و یخ‌بندان به ندرت رخ می‌دهد می‌توانید کاشت این گیاه را در اوایل پاییز نیز انجام بدهید. در هر صورت کاشت شمشاد در اواسط تابستان و یا زمستان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. آب و هوای گرم تابستان مانع از رشد گیاه شده و دمای پایین هوا در زمستان نیز منجر به مرگ آن خواهد شد؛ بنابراین زمانی را برای ساخت انتخاب کنید که قبل از تغییرات فصلی شمشادها ریشه‌دار شده باشند.

ابزار موردنیاز برای ساخت دیوار سبز با شمشاد

  • برای هر دیوار به دو عدد تخته بزرگ چوبی که با ابعاد شمشادها متناسب باشد نیاز است.
  • پنل‌های شمشاد
  • قوطی اسپری رنگ
  • یک پارچه بزرگ
  • مجموعه‌ای از لولاها
  • منگنه
  • دستگاه منگنه کن
  • یک الگوی شبکه پلاستیکی

روش ساخت دیوار سبز با شمشاد

روش ساخت دیوار سبز با شمشاد

در این جا ما به همراه هم ساده‌ترین راه را برای ساخت یک دیوار سبز با شمشاد بررسی خواهیم کرد. در این روش پنل‌های شمشاد به راحتی به وسیله منگنه بر روی چوب‌ها قرار می‌گیرند. مراحل مختلف این کار شامل:

مرحله اول

یک‌پارچه بزرگ پهن کنید و با کمک قوطی اسپری رنگ تخته چوب‌ها را به رنگ سبز در بیاورید. با انجام این کار مطمئن خواهید شد که چوب‌ها از زیر شمشادها دیده نمی‌شوند.

مرحله دوم

بعد از خشک‌شدن تخته چوب‌ها می‌توانید لولاها را به قسمت پشتی آن‌ها اضافه کنید. هنگام انجام این کار به این نکته نیز توجه کنید که تخته‌ها باید به اندازه کافی از یکدیگر فاصله داشته باشند تا به راحتی جمع شوند. در غیر این صورت جمع نخواهند شد و شما باید این مرحله را از اول انجام دهید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  آموزش کاشت و نگهداری چمن رول طبیعی

مرحله سوم

بعد از اینکه لولاها را به هم چسباندید تخته‌های چوبی را تا کنید و مطمئن شوید که زمانی که پانل‌ها به سمت هم خم می‌شوند یک v کوچک ایجاد می‌شود.

مرحله چهارم

در این مرحله باید یک الگوی شبکه پلاستیکی را به تخته چوبی خود بچسبانید.

مرحله پنجم

در این جا می‌توانید شمشادها را به تخته چوبی خود اضافه کنید. این مرحله می‌تواند وقت‌گیرترین مرحله در ساخت دیوار سبز با شمشاد باشد؛ اما شما باید با حوصله تمام این مرحله را انجام دهید. قبل از منگنه زدن مطمئن شوید که پشت پنل شمشاد صاف است و بعد یک منگنه اضافه کنید. با کمک یک منگنه برقی می‌توانید سرعت انجام  کار را بالاتر ببرید.

نکته: اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که در معرض بادهای شدید قرار دارید توصیه ما به شما این است که از تعداد بیشتری منگنه استفاده کنید.

در نهایت با انجام تمامی این مراحل می‌توانید یک دیوار سبز با استفاده از گیاه شمشاد داشته باشید و با رویکردی جدید، چشم‌اندازی زیبا را به ساختمان خود هدیه دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن