روش استفاده و خرید چمن طبیعی برای زمین فوتبال

یکی از سوالات افراد هنگام دیدن یک زمین فوتبال این است که چمن طبیعی مناسب است و یا چمن مصنوعی؟ این بار و در این مقاله چمن طبیعی برای زمین فوتبال مورد بررسی قرار می‌گیرد. اولین نکته برای انتخاب یک چمن طبیعی مناسب، جهت پوشاندن یک زمین ورزشی و یا محیطی این چنینی در منزل توجه به نکات اقلیمی و شرایط زیست محیطی منطقه است. شما به عنوان یک هوادار فوتبال بارها از تلویزیون منزل و یا بر روی سکوی استادیوم چمن طبیعی زمین فوتبال را دیده‌اید؛ اما کمتر کسی است که از سختی و نحوه نگهداری آن اطلاعات زیادی داشته باشد. در گذشته چمن استادیوم ها مرغوبیت چندانی نداشته اما امروزه با کمک علم ژنتیک و یافتن گونه های نوین از انواع چمن های طبیعی شرایط بسیار پیشرفت کرده است. بنابراین شما می‌توانید برای افزایش مطالعات خود به عنوان یک فرد فوتبالی و یا انتخاب چمن برای محیط منزل خود بهتر است ادامه مقاله را از دست ندهید. 

انواع چمن طبیعی برای زمین فوتبال انواع چمن طبیعی برای زمین فوتبال 

قبل از خرید چمن طبیعی برای زمین فوتبال بهتر است با انواع چمن های طبیعی آشنا شوید. این چمن‌ها با توجه به شرایط جوی آب و هوایی به دو دسته گرمسیری و سردسیری تقسیم می‌شوند. 

  • چمن گرمسیری 

چمن های برمودا، آفریقایی و ژاپنی از جمله چمن‌های گرمسیری هستند که از اواسط فصل بهار تا میانه فصل پائیز رشد می کنند. بعد از آن هم زرد شده و به خواب می‌روند. بنابراین دیگر رشد نمی‌کنند‌ می‌توان آن‌ها را در انواع مختلف برگ کوچک، پهن، ریز، آفتاب دوست و سایه دوست دسته بندی کرد. از بین این نمونه چمن‌ها هم چمن ژاپنی رشد کمتری پس از کاشت دارد و می‌تواند در برابر سایه، خشکی و سرما مقاومت کند و به تغذیه کمتری نیز احتیاج پیدا می‌کند. با این حال چمن آفریقایی بهترین رشد را در مواجه با آفتاب خواهد داشت و در مقابل سایه کمتر مقاومت کمتری نشان می‌دهد. 

  • چمن سردسیری 

در فصل بهار و پائیز این چمن ها کشت شده و در انواع مختلفی همچون لولیوم و فستوکا و … وجود دارند. فستوکاها در دو نوع روز بلند و روز کوتاه دیده می‌شوند که نوع روز بلند آن‌ها می‌تواند در برابر سایه و گرما با میزان حرارت بالا مقاومت کند اما چمن روز کوتاه آن‌ها در مقابل سایه، خشکی و سرما مقاوم هستند و برعکس نسبت به کود نیز دارای حساسیت هستند. 

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  آشنایی با انواع دیوار سبز بر اساس سیستم اجرا

چه نوع چمن طبیعی برای زمین فوتبال مناسب‌تر است؟ چه نوع چمن طبیعی برای زمین فوتبال مناسب‌تر است؟ 

حال که با انواع چمن‌ها آشنا شده‌اید، باید دید هنگام خرید چمن طبیعی برای زمین فوتبال باید چه نوعی از آن را انتخاب کنید. حال که می‌توان با کمک نور مصنوعی کاشت چمن طبیعی برای زمین فوتبال را انجام داد و با آن‌ها رشد بیشتری را تجربه کرد، کار راحت‌تر است. با این حال رشد چمن با نور مصنوعی دارای محدودیت های فصلی و دمای هوا است.‌‌ بنابراین در انتخاب یک چمن طبیعی برای زمین فوتبال باید به سازگاری آن با محیط و شرایط آب و هوایی منطقه توجه کنید. 

نکات مهم در اجرای چمن طبیعی برای زمین فوتبال 

قبل از اجرای چمن طبیعی برای زمین فوتبال می‌توان چند کار را انجام داد که در ادامه توضیح می‌دهیم:

بهبود کارایی خاک سطحی

زهکشی زیرزمینی، اجرای سیستم‌های آبیاری صحیح و افزودن مکمل‌ها به خاک و دانه‌بندی خاک سطحی، کارایی زمین های ورزشی را افزایش می‌دهد‌. این کار باعث می‌شود بتوان حداکثر کارایی را از زمین ورزشی در اختیار گرفت.

نکات مهم در اجرای چمن طبیعی برای زمین فوتبال نگهداری درست از چمن

بعد از کارهای اولیه، نگهداری از چمن نقش بسیار کلیدی در داشتن یک زمین مناسب است. برعکس، ضعف در سیستم رسیدگی و نگهداری چمن‌های طبیعی، باعث شکست پروژه و ضرر و زیان خواهد شد‌. گاهی اوقات مسئولان به خیال خود برای صرفه‌جویی با صرف هزینه کم در مزایده‌ها و قراردادها، تصمیمات اداری نادرست می‌گیرند و منجر به ساخت ضعیف زمین چمن می‌شوند.

تصمیماتی مانند انتخاب یک طراح و یا پیمانکار که تجربه کافی ندارد و یا اهمیت زیادی برای مدیریت و نگهداری زمین‌های ورزشی قائل نیست، اولا موجب هدر رفتن بودجه و ایجاد یک زمین ورزشی بی مصرف می‌شود‌. هرچند می‌توان گفت براساس بودجه است که زمین فوتبال اجرا می‌گردد. با این حال نتیجه نهایی به آماده‌سازی درست زمین، زهکشی، لایه‌بندی، آبیاری و استفاده از فناوری روز در احداث زمین برمی‌گردد. در این بین انتخاب یک چمن طبیعی برای زمین فوتبال که متناسب با شرایط باشد، به اجرای هر چه بهتر زمین چمن کمک خواهد کرد. 

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  آموزش کاشت و نگهداری چمن رول طبیعی

جمع بندی 

چمن طبیعی برای زمین فوتبال به پیشرفت ورزشکاران کمک خواهد کرد و تصویری دلنشین را به وجود می‌آورد‌. برای این کار با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه چمن طبیعی مناسب با زمین فوتبال مد نظر خود را انتخاب کنید. البته باید قبل از شروع چند کار ابتدایی را انجام دهید. زهکشی، لایه‌بندی، آبیاری و استفاده از فناوری روز در احداث زمین چند راهکار برای داشتن زمینی مناسب است. در آخر هم باید توجه کرد که نگهداری چمن طبیعی از مهم‌ترین مسائل خواهد بود. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن