ایده‌هایی برای داشتن فضای سبز تراس کوچک

بر اساس گفته‌های بیشتر پزشکان وقت گذراندن در فضا‌های سبز و در میان گیاهان تأثیرات مثبتی در سلامت روان و افزایش آرامش ما انسان‌ها دارد؛ بنابراین طبیعی است که بخواهیم یک فضای سبز در محیط اطراف خود یا خانه داشته باشیم. با توجه به این که امروزه اکثر مادرشهرهای شلوغ و خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنیم این امر کمی دور از دسترس به نظر می‌رسد. اما با وجود یک تراس هرچند کوچک این مشکل به راحتی حل می‌شود. اگر شما هم تصمیم به داشتن یک فضای سبز تراس کوچک دارید ایده‌هایی که امروز در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد را از دست ندهید.

روش‌ها و ایده‌های مختلف برای داشتن یک فضای سبز در تراس کوچکروش‌ها و ایده‌های مختلف برای داشتن یک فضای سبز در تراس کوچک

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند تا بدون نیاز به راهنمایی‌های یک متخصص در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون، فضای موردعلاقه خود را در تراس به وجود آورید. تعدادی از این ایده‌ها عبارت‌اند از:

از گلدان‌های آویزان استفاده کنید

در اکثر تراس‌ها ما با کمبود فضا مواجه هستیم؛ اما این دلیل نمی‌شود که یک فضای سبز تراس کوچک نداشته باشیم. گلدان‌های آویزان یک ایده جذاب هستند که نه‌تنها جذابیت متفاوتی به محیط می‌بخشند؛ بلکه سبب صرفه‌جویی در فضا نیز خواهند شد. شما می‌توانید به راحتی گیاهان موردعلاقه خود را با استفاده از قلاب و یا آویزهای لباس از تراس آویزان کنید و بدون اشغال فضای کف یک تراس سبز داشته باشید. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر وزن گلدان‌ها خیلی سنگین نباشد در غیر این صورت قلاب‌ها نمی‌توانند وزن آن‌ها را تحمل کنند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  آشنایی با انواع دیوار سبز بر اساس سیستم اجرا

حتماً چمن سبز را امتحان کنید

راه رفتن بر روی چمن سبز یکی از صدها لذتی است که شما می‌توانید در طبیعت تجربه کنید. اما جالب است بدانید که احساس تجربه این احساس در آپارتمانتان نیز وجود دارد. رول‌های چمن یکی از ساده‌ترین و تأثیرگذارترین راه‌ها برای فضای سبز تراس کوچک شماست که تا به امروز شناخته شده است. این چمن‌ها به تعمیر و نگهداری زیادی احتیاج نخواهند داشت و جذابیت باورنکردنی را به تراس شما می‌بخشند. حتی می‌توانید از چمن مصنوعی استفاده کنید که ظاهری کاملاً طبیعی داشته؛ ولی به هیچ نگهداری نیاز ندارد. این ایده به عنوان سریع‌ترین راه برای داشتن یک فضای سبز تراس کوچک شناخته می‌شود.

یک آب‌نمای مینیاتوری به فضای سبز تراس کوچک خود اضافه کنید

احتمالاً آب‌نماها را بیشتر در باغ‌ها، حیاط‌های بزرگ، تفریح گاه و پارک‌ها دیده‌اید؛ اما هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید یکی از آن‌ها را در تراس برای محوطه‌سازی نصب کنید. این سازه‌ها در طرح‌ها و اندازه‌های گوناگونی وجود دارند؛ بنابراین شما حتماً می‌توانید یک آب‌نما مناسب با تراس کوچک خود پیدا کنید. آب‌نماهای سنگی طاهری طبیعی‌تر دارند و استفاده از آن‌ها باعث می‌شود فضای سبز تراس کوچک شما بیشتر حس و حال طبیعت را داشته باشد. در نصب آب‌نماها باید به این نکته نیز دقت کنید که بیشتر آن‌ها با برق کار می‌کنند؛ بنابراین مطمئن شوید که یک پریز برق در تراس شما وجود دارد.

یک فضای برای نشستن خود و دیگران ایجاد کنید

بعد از قراردادن گل و گیاهان در فضای سبز تراس کوچک به اندازه کافی می‌توانید یک فضای کوچک برای نشستن خود و افراد دیگر ایجاد کنید. برای انجام این کار می‌توانید از یک قالیچه و چند کوسن رنگ کمک بگیرید و یک محیط گرم را در کنار رنگ سبز محیط خلق کنید. با انجام این کار به راحتی یک فضای ساده و صمیمی برای اوقات فراقت خود و دوستانتان در اختیار خواهید داشت‌. حتی می‌توانید یک صندلی گهواره‌ای، نیمکت کوچک و یا یک تاب آویزان را برای فضای سبز تراس کوچک خود سفارش داده تا یک پناهگاه برای رسیدن به آرامش پس از یک روز کاری طولانی داشته باشید. امکان وصل میزهای تاشو به دیوار تراس نیز وجود دارد تا در صورت نیاز آن را بیرون کشیده و به راحتی استفاده کنید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  آشنایی با روش ساخت دیوار سبز با شمشاد

فضای سبز تراس کوچکدر دکور فضای سبز تراس کوچک خود از مواد بازیافتی استفاده کنید

تصور اکثر مردم این است که ایجاد یک فضای سبز در تراسی کوچک هزینه‌های زیادی را بر دوش آن‌ها خواهد گذاشت. اما باید بگوییم که این تصور غلط است. داشتن فضای سبز در تراس نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود؛ بلکه شما می‌توانید با استفاده از مواد بازیافتی در ساخت این فَضا، تأثیرات مثبتی در کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و کمک به طبیعت داشته باشید.

ساخت گلدان با استفاده از بطری‌های نوشابه ای پلاستیکی یکی از ده‌ها شیوه‌های آسان و دردسترس برای انجام این کار است. شما می‌توانید تنها با داشتن تعدادی از آن‌ها به همراه یکتخته چوبی آن‌ها را به دیوار گیره‌دار وصل کرده و یا با میخ مستقیماً به دیوار آویزان کنید. استفاده از گلدان‌های شیشه‌ای نیز یک ایدة جدید است که می‌توانید آن را نیز امتحان کنید.

ساخت یک دیوار سبز

یکی دیگر از مؤثرترین روش‌ها که به شما در ایجاد فضای سبز تراس کوچکتان کمک می‌کند، استفاده از دیوار سبز است. این دیوار سبز می‌تواند از گیاهان متفاوتی مانند شمشاد یا درختان انگور ساخته شده باشد. شما حتی می‌توانید یک قفسه چوبی را به دیوار وصل کرده و آن را با گلدان‌های گل و گیاهان موردعلاقه خود پرکنید. این ایده می‌تواند به شما کمک کند تا تراس را به واحد سبز رؤیایی خود تبدیل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن