7 ایده جذاب برای طراحی دیوار سبز با پتوس

پتوس گیاهی همیشه سبز بالارونده است که معمولاً به عنوان یک گیاه تصفیه‌کننده هوا برای طراحی دیوار سبز به حساب می‌آید. پتوس می‌تواند زینت‌بخش خانه‌ها باشد و امروزه یکی از محبوب‌ترین گیاهان نیز به حساب می‌آید. علاوه بر این، پتوس ارقام مختلفی دارد که طیف وسیعی از تنوع را شامل می‌شود و شما می‌توانید برای طراحی دیوار سبز با پتوس، نوع پتوس موردعلاقه‌تان را پیدا کنید. از این رو، نمایش این زیبایی‌ها و نشان دادن برگ‌های سبز براق بخش بزرگی از افزایش جذابیت خانه شما خواهد بود.

ایده طراحی دیوار سبز با پتوس

وقتی خانه سرسبز و پر از گیاهان آپارتمانی رؤیاهای خود را تصور می‌کنید، بدون شک ایده طراحی دیوار سبز با پتوس برای شما رنگ خواهد گرفت. در چند سال گذشته، این گیاه همیشه‌سبز استوایی در میان دنیای گیاهان آپارتمانی طرفداران زیادی پیدا کرده است و می‌توانید از آن در دیوار سبز به حالت آویزان و به شکل بالارونده از دیوارهای داخلی دفاتر و اتاق‌های نشیمن بهره ببرید.

این باعث شده است که بسیاری از علاقه‌مندان به گیاهان آپارتمانی نه‌تنها سعی کنند بهترین رقم پتوس را پیدا کنند، بلکه بفهمند که چقدر می‌توانند با آن‌ها در داخل خانه خلاقیت داشته باشند. برخی از افراد حتی ترجیح می‌دهند برای طراحی دیوار سبز با پتوس از پتوس کاشته شده در یک گلدان بهره ببرند. نیازی به گفتن نیست که این گیاهان آپارتمانی خیره‌کننده به زیبایی می‌توانند حال و هوای خانه شما را تغییر دهند و زیبا بخش خانه شما باشند.

ساخت دیوار سبز با پتوس کاشته شده در گلدان

ساخت دیوار سبز با پتوس کاشته شده در گلدان

پتوس خود را در یک گلدان جذاب بکارید و به آن اجازه دهید از یک دیوار سبز بالا برود. در این ایده منحصر به فرد طراحی دیوار سبز با پتوس، این گیاه از یک دیوار بالا می‌رود تا ظاهری متفاوت به آن بدهد و یک راه خوب برای جذابیت بخشیدن به دیوار خواهد بود.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  آشنایی با روش های طراحی تراس های سبز

ساخت دیوار سبز با پتوس بالارونده

یک گزینه عالی برای فضاهای کوچک‌تر یا به سادگی برای نشان دادن برگ‌های زیبای پتوس، استفاده از قلاب‌ها برای رشد پتوس در یک دیوار سبز است. شما می‌توانید با پتوس اشکال مختلفی ایجاد کنید و فضای خالی دیوار را بدون نیاز به آثار هنری بزرگ پرکنید. درواقع شما به سادگی از این گیاه می‌توانید استفاده کنید و از جذابیت آن لذت ببرید.

ایجاد دیوار سبز با پتوس و ساخت اشکال مختلف هندسی

اگر دکوراسیون دیوار خانه شما خیلی ساده است، ساخت دیواری با استفاده از اشکال هندسی منحصر به فرد توسط گیاهان را امتحان کنید تا با طراحی چشم‌نواز، دیوار خالی خود را جذابیت ببخشید. ترکیبی از گیاهان سبز و قطعات فلزی نیز ظاهری متضاد و جالب‌توجهی را برای خانه شما ایجاد می‌کند.

آویزان کردن پتوس از چهارچوب

اجازه دهید گیاهان پتوس به عنوان یک تقسیم‌کننده در چهارچوب در آویزان شوند و صحنه زیبا در یک نقطه کانونی از هر قسمت اتاق ایجاد کنند. مراقب باشید که این کار را در مکان‌های پر رفت‌ و آمد انجام ندهید؛ زیرا ممکن است با جابجایی بیش از حد به گیاهان آسیب وارد شود.

دیوار سبز با پتوس

استفاده از تکثیر گیاه برای ساخت دیوار سبز با پتوس

بسیاری از انواع پتوس به راحتی تکثیر می‌شوند و این یک راه متفاوت برای ساخت یک دیوار سبز است و یک بخش زیبا و منحصر به فرد ایجاد می‌کند. از این رو، می‌توانید بین انواع شیشه‌ها یا گلدان‌هایی که در اطراف خانه خود دارید یکی را انتخاب کنید و با تکثیر گیاه، دیوار خود را زیبا کنید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  روش درست کردن روف گاردن با چمن طبیعی به همراه هزینه

حلقه‌گل آویزان شده از دیوار سبز با پتوس

یک‌راه عالی برای به نمایش گذاشتن پتوس، استفاده و ساخت حلقه‌های گل برای استفاده در دیوار سبز با پتوس مناسب است. درنتیجه از این گیاهان می‌توان برای استفاده در یک حلقه‌گل بهره ببرید.

آویزان کردن پتوس از دیوار

شما می‌توانید برای طراحی دیوار سبز با پتوس، از دیوار بالای میز یا هر جای دیگری از خانه این گیاه را آویزان کنید و یک قسمت خیره‌کننده داشته باشید. پس به سادگی پتوس ها را از روی چوب آویزان کنید و یا به گونه‌ای دور چوب بپیچید تا شکل خاص آن را بگیرند. به طور مثال، یک تکه چوب دراز را در نظر بگیرید که گیاهان پتوس در اطراف آن پیچیده شده‌اند و تصور کنید زیبایی ایجادشده تا چه اندازه جذابیت را به شما هدیه می‌دهد.

جداکننده اتاق‌ها از یکدیگر

با استفاده از یک قفسه لباس یا یک قاب از پیش‌ساخته‌شده جداکننده اتاق، گیاهان پتوس را به شیوه‌ای قرار دهید تا به سمت بالا رشد کنند و از طرف دیگر آویزان شوند. بر اساس ترجیحات شما، گزینه‌های متفاوتی در خانه برای آویزان کردن پتوس در دسترس خواهد بود. از طرفی پتوس ها می‌توانند، حریم خصوصی را بین دو فضا فراهم کرده و به یک اثر هنری چندمنظوره تبدیل شوند.

نگهداری دیوار سبز با پتوس

نگهداری دیوار سبز با پتوس

به عنوان یک گیاه با نیازهای کم، پتوس یک انتخاب متناسب برای علاقه‌مندان به پرورش گیاهان است. آن‌ها در رطوبت بالا سریع رشد می‌کنند و تحمل شرایط خاص به جز قرارگیری در معرض نور بیش از حد خورشید را دارند؛ البته خاک با زهکشی خوب برای پتوس مهم است. بنابراین قبل از آبیاری مجدد، حتماً اجازه دهید خاک خشک شود. با پاشیدن آب به برگ‌ها نیز عشق خود را به پتوس نشان می‌دهید؛ زیرا این کار باعث افزایش سطح رطوبت می‌شود. همچنین در نظر داشته باشید پتوس می‌تواند در آب نیز رشد کند. برگ‌های براق این گیاه ظاهری چشمگیر دارند و در صورت وجود گرد و غبار روی برگ‌ها نیاز به پاک کردن دارند. در نظر داشته باشید پتوس تا حدی سمی است و در صورت بلعیدن ممکن است باعث درماتیت شود.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  5 ایده برای داشتن آشپزخانه با دیوار سبز

جمع‌بندی

به عنوان یک گیاه همیشه‌سبز، جذابیت گیاهان پتوس بی‌پایان است. چه این گیاهان خود را به دور یک تکه چوب بپیچید و آن را بالای میز آویزان کنید یا از حلقه‌های گل ساخته‌شده از پتوس روی یک دیوار خالی استفاده کنید. پتوس‌ها می‌توانند دکوراسیون‌های دیدنی در خانه شما ایجاد کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن