بهترین نوع چمن طبیعی پشت بام

استفاده از چمن طبیعی پشت بام تاریخچه‌ای طولانی دارد و قدمت آن به قرن‌ها پیش می‌رسد. چمن طبیعی هنوز هم تا به امروز وجود داشته، می‌تواند به بهبود زیبایی ساختمان و تأثیرات زیست‌محیطی بسیار کمک کند و همچنین می‌تواند به عنوان یک باغ کوچک در ساختمان به نظر برسد.

برخی از مردم حتی روی پشت بام را با گل‌ها، گیاهان و انواع مختلف چمن زیباسازی می‌کنند. از طرفی پشت بام مکانی ایده ال برای در معرض قرار گرفتن نور خورشید و باران است؛ البته در انجام این کار شما باید چمن طبیعی پشت بام خود را عاقلانه انتخاب کنید. اگر گیاهان و چمن طبیعی انتخاب‌شده توسط شما آفتاب دوست نباشند ممکن است در این شرایط از بین بروند؛ بنابراین، بیایید به مزایای چمن طبیعی پشت بام نگاه کنیم و به بررسی بهترین گزینه‌ها برای شرایط شما بپردازیم. 

مزایای چمن طبیعی پشت بام

مزایای چمن طبیعی پشت بام

پرورش چمن طبیعی بر روی پشت بام مزایای زیادی دارد. اولین مزیت آن افزایش زیبایی ساختمان است که باعث می‌شود نمای بنا جذاب به نظر برسد است؛ به‌ویژه این کار برای ساختمان‌های تجاری می‌تواند حائز اهمیت باشد. شیوه نگه‌داری از روف گارد با چمن طبیعی باید موردتوجه قرار گیرد؛ بنابراین اگر در موقعیتی هستید که می‌توانید یک چمن روی پشت بام در ملک خود پرورش دهید، تصور کنید که در تابستان از مهمانان خود به خوبی پذیرایی می‌کنید، چراکه علاوه بر استفاده از زیبایی، برگزاری چنین میهمانی‌هایی کاملاً امکان‌پذیر است. مزیت دوم این است که هر چه چمن بیشتری بکاریم، تأثیرات آن بر محیط‌زیست نیز بیشتر است. این به دلیل فتوسنتزی است که در اکثر گیاهان سبز رخ می‌دهد که به تثبیت سطح اکسیژن زمین کمک می‌کند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  7 ایده جذاب برای طراحی دیوار سبز با پتوس

نحوه پرورش چمن طبیعی پشت بام

بیایید نحوه تبدیل پشت بام به فضایی سرسبز و آرامش‌بخش با افزودن چمن طبیعی را بررسی کنیم.
اولین کاری که باید در این پروسه انجام دهید این است که تعیین کنید آیا سقف شما می‌تواند وزن چمن را تحمل کند و میزبان آن باشد یا خیر؟ البته فقط یک مهندس سازه می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد، بنابراین لطفاً قبل از ادامه کار، با یک مهندس مشورت کنید. وزن یک چمن ممکن است برای هر ساختمانی ایمن نباشد. همچنین فقط سقف‌های مسطح برای چمن‌کاری روی پشت بام مناسب هستند و ممکن است قبل از انجام این پروژه مجبور شوید سقف خود را تعویض کنید. اگر همه این مراحل را دنبال کرده‌اید، کار بعدی این است که خاک متناسب را انتخاب کرده و چمن مناسب را خریداری کنید.

نحوه پرورش چمن طبیعی پشت بام

انواع چمن طبیعی مناسب کاشت در پشت بام

چمن طبیعی و یا حتی چمن رول طبیعی می‌توانند علاوه برافزایش جذابیت، مدرن‌ترین فضای ممکن را به شما هدیه دهند. در واقع، چمن‌ها فراتر از تغییر رنگ و بافت، طرحی را ایجاد می‌کنند که کمتر چیزی می‌تواند آن را ایجاد کند، درواقع آن‌ها به مناظر آرامش و «نشاط» می‌بخشند و باعث می‌شوند افراد حس کنند که واقعاً در طبیعت زندگی می‌کنند. اما کدام‌یک از انواع چمنی که انتخاب می‌کنید با اهداف شما مطابقت دارد و همچنین در شرایط سخت مقاوم خواهد بود؟ در زیر چند چمن عالی برای باغ‌های پشت بام مناطق گرمسیری و سردسیری آورده شده است.

چمن بوفالو

چمن بوفالو برای سالیان متمادی انتخابی عالی به‌عنوان چمن طبیعی پشت بام بوده است. دلایل این موضوع بسیار زیاد است. به طور مثال، ظاهر و رنگ چشمگیر این نوع چمن در ماه‌های زمستان حفظ می‌شود و تحمل سایه تا 70 درصد را دارد. همچنین نیازهای کم و مقاومت خوب آن‌ به علف‌های هرز و آفات یکی از موارد مهم است. چمن بوفالو کمتر از 20 سانتی‌متر (8 اینچ) ارتفاع دارد و دارای برگ‌های مجعد سبز خاکستری است؛ البته به طور گسترده‌ای این نوع چمن به خشکی و عدم آبیاری مناسب نیز مقاوم است.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  بام سبز گسترده چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

چمن برمودا گرس

همان‌طور که از نام این چمن به نظر می‌رسد، در میان انواع چمن طبیعی چمن برمودا گرس، نژاد مخلوطی از چمن برمودای معمولی و نوع دیگری از چمن‌ها است و این نوع چمن به منظور مقاومت آن در برابر بیماری، آفات، تحمل نور کم مورداستفاده قرار گرفته است. از این رو، محبوبیت چمن برمودا گرس به دلیل کیفیت بالا در حال افزایش است. لازم به ذکر است که در ارتفاعات پایین‌تر، برمودا گرس ها برای رشد خوب نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند.

چمن فستوکا خشن

فستوکاها همیشه به عنوان یک چمن مقاوم محبوب بوده‌اند، البته بیش از 300 گونه مختلف از آن وجود دارد که کاربردها و مزایای بسیاری دارند. همچنین با گونه‌های جدید برای تحمل در برابر بیماری، مقاومت در برابر خشکی، گرما و حتی مقاومت به حشرات پرورش داده شده‌اند. چمن فستوکا خشن ویژگی‌هایی مانند نگهداری کم و تحمل خشکی را دارد که آن را به یک چمن بسیار مفید برای کاشت در پشت بام تبدیل می‌کند.

انواع چمن طبیعی مناسب کاشت در پشت بام

سؤالات متداول

1- آیا می‌توانید بر روی پشت بام چمن طبیعی بکارید؟

شما با مشورت مهندسین سازه می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا چمن طبیعی مناسب پشت بام شما خواهد بود یا خیر؟
2- بزرگ‌ترین چالش در رشد چمن طبیعی پشت بام چیست؟

از بزرگ‌ترین چالش‌های پرورش چمن طبیعی پشت بام می‌توان به گرما، کمبود آب، بادهای شدید و … اشاره کرد.
3- معایب چمن طبیعی پشت بام چیست؟

متأسفانه چمن طبیعی پشت بام کمی گران‌تر از گزینه‌های مصنوعی هستند و توجه بیشتری برای نگهداری نیاز دارند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  بهترین روش های تقویت چمن طبیعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن