بهترین روش های تقویت چمن طبیعی

اکثر مردم فکر می‌کنند که برای داشتن یک چمن زیبا، باید از مقدار زیادی کود و آفت‌کش استفاده کنند؛ اما در بیشتر نقاط کشور، پرورش یک چمن سالم و تقویت چمن طبیعی جهت رویش بهتر چندان دشوار نیست. ولی مشکل این است که بیشتر چمن‌ها روی یک لایه نازک از خاک فاقد مواد مغذی رشد می‌کنند که حاوی مواد آلی کمی است. برای ایجاد یک چمن رول طبیعی سالم با انجام چند گام ساده، می‌توانید سبزترین و سالم‌ترین چمن را داشته باشید؛ پس با ما همراه باشید تا به بررسی انواع روش تقویت چمن طبیعی بپردازیم.

چمن خود را هوادهی کنید.

1. چمن خود را هوادهی کنید.

اگر شما هم مانند اکثر مردم، از چمن خود به بیشترین حد ممکن بهره می‌برید و یا اگر بچه‌ها یا حیوانات خانگی شما همیشه بر روی چمن‌ها بازی می‌کنند این بدان معنی است که با گذشت زمان خاک زیر چمن شما می‌تواند بسیار فشرده شود. حتی اگر بیش‌ازحد چمن‌زنی انجام دهید، باز هم چمن شما آسیب خواهد دید.

خاک فشرده‌شده منجر به مشکلاتی در گردش هوا، زهکشی آب و جذب مواد مغذی می‌شود. علاوه بر این، ارگانیسم‌های مفید خاک مانند کرم‌های خاکی نمی‌توانند در خاک سخت و فشرده مستقر شوند. اگر می‌خواهید واقعاً موجب تقویت چمن طبیعی خود شوید و چمن سالم و زیباتری داشته باشید، باید به طور منظم چمن خود را هوادهی کنید.

هوادهی چمن به سادگی به این معنی است که سوراخ‌هایی را در سراسر چمن خود به عمق حدود 7.5 سانتی‌متر ایجاد کنید؛ چراکه با تهویه منظم چمن، می‌توانید به چمن خود محیط مناسبی برای رشد دهید. شما همچنین با انجام این کار استفاده بهتری از آب و مواد مغذی برای رشد چمن خود خواهید داشت. علاوه بر این، میکروارگانیسم‌ها در خاک شما مستقر می‌شوند و به تقویت چمن طبیعی کمک می‌کنند. شیوه‌های مختلفی برای هوادهی چمن وجود دارد و برای اکثر صاحبان خانه‌هایی که چمن‌های کوچک تا متوسط ​​دارند، می‌توان با یک ابزار هوادهی دستی این کار را انجام داد. در نهایت لازم به ذکر است که شما باید سالی یک‌بار چمن خود را هوادهی کنید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  انواع دیوار سبز عمودی با گیاهان طبیعی

2. چمن خود را عمیق و کمتر آبیاری کنید.

یکی دیگر از انواع روش تقویت چمن طبیعی، آبیاری درست است. برای داشتن یک چمن سالم‌تر، یاد بگیرید که چمن خود را عمیق و کمتر آبیاری کنید؛ چون اگر به ندرت و عمیقاً چمن خود را آبیاری کنید، ریشه‌های چمن شما شروع به رشد بیشتر در خاک خواهند کرد و این کمک می‌کند که چمن شما در دوره‌های خشک‌سالی یا هوای بسیار گرم سبز بماند. متخصصان توصیه می‌کنند که هفته‌ای یک‌بار در حد 2.5 سانتی‌متر چمن خود را آبیاری کنید؛ البته این مقدار بسته به شرایط آب و هوایی محلی، نوع خاک، گونه‌های چمن و غیره می‌تواند متفاوت باشد.

حال ممکن است برای شما سؤال ایجاد شود که از کجا متوجه شویم چمن خود را 2.5 سانتی‌متر آبیاری کرده‌ایم؟ می‌توانید از یک راه ساده برای این موضوع استفاده کنید. یک سری ظروف کم‌عمق را در سراسر چمن خود قرار دهید و آبپاش‌های خود را روشن کنید. آبیاری را تا زمانی ادامه دهید که 2.5 سانتی‌متر آب در اکثر ظروف پر شود. این آزمایش ساده همچنین به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که آیا آبپاش‌ها به طور یکنواخت چمن شما را آبیاری می‌کنند یا خیر. اگر عمق آب در ظروف بسیار متفاوت است، این ممکن است دلیل خشکی و پژمردگی چمن شما باشد. در این مورد باید سرهای آبپاش خود را تنظیم کنید. همچنین مهم است که چمن خود را بیش از حد آبیاری نکنید. زمانی که 5 سانتی‌متر بالای خاک خشک شده است، متوجه خواهید شد که زمان آبیاری مجدد فرارسیده است.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  بام سبز گسترده چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

کودهای طبیعی برای تقویت چمن طبیعی استفاده کنید.

3. از کودهای طبیعی برای تقویت چمن طبیعی استفاده کنید.

کودهای طبیعی برخلاف کودهای مصنوعی و شیمیایی هم برای چمن شما، هم برای محیط‌زیست بهتر هستند و ثابت‌شده است که بهتر از مواد مصنوعی در تقویت چمن طبیعی شما مؤثر هستند. مطالعه اخیر توسط دپارتمان بررسی حفاظت و توسعه آبخیزداری نیز نشان داده است که کودهای ارگانیک و طبیعی منجر به ایجاد چمنزارهای سبزتری نسبت به کود مصنوعی می‌شوند. علاوه بر این، آسیب‌های کودهای طبیعی برای ساکنین و محیط‌زیست نیز کمتر است.

4. بررسی چرخه چمن‌زنی مناسب به عنوان روش تقویت چمن طبیعی

نکته جالب در مورد چمن‌زنی این است که انجام این کار به مهارت خاصی نیاز ندارد و بسیار آسان است؛ البته به جای دور انداختن تکه‌های چمن خود بعد از چمن‌زنی به سادگی آن‌ها را روی چمن‌های موجود بگذارید. زیرا ثاب ‌شده است که بریده‌های علف به سرعت تجزیه‌شده و مواد مغذی موردنیاز را به خاک ‌بازمی‌گرداند. بریده‌های چمن نیز به عنوان یک مالچ طبیعی عمل می‌کنند و به چمن شما کمک می‌کنند تا آب را بهتر در خود حفظ کنند. سایر مزایای چمن‌زنی عبارت‌اند از: 

  • بهبود بافت خاک
  • کاهش نیاز به کود دهی
  • صرفه‌جویی در زمان در هنگام چمن‌زنی
  • کمک به رشد و تقویت چمن طبیعی

درنهایت لازم به ذکر است اگر نمی‌توانید دیدن بریده‌های علف را در حیاط خود تحمل‌کنید، گزینه دیگر این است که آن‌ها را به عنوان کمپوست در چمن و باغچه خود استفاده کنید.

چمن خود را به درستی و به ارتفاع توصیه‌شده برش دهید.

5. چمن خود را به درستی و به ارتفاع توصیه‌شده برش دهید.

دانستن اینکه چه ارتفاعی از چمن خود را باید هرس کنید، راه مهمی برای رشد سالم و تقویت چمن است. تنظیم ماشین چمن‌زنی روی بالاترین یا پایین‌ترین حالت لزوماً بهترین کار برای چمن‌زنی نیست. درواقع گونه‌های مختلف چمن ازنظر ارتفاعی که باید کوتاه شوند، نیازهای متفاوتی دارند. علاوه بر این، باید تیغه‌های ماشین چمن‌زنی خود را تمیز و تیز نگه دارید تا چمن شما به طور مؤثری برش داده شود. همچنین ارتفاع درست هرس کردن چمن باعث می‌شود به طور کلی چمن سالم‌تری داشته باشید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  بام سبز چیست؟ اجرای روف گاردن با سبک‌های مختلف

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن