چند ایده برای طراحی دیوار سبز آپارتمانی

در سال‌های اخیر، پرورش گیاهان در داخل خانه به یک روند محبوب تبدیل شده است و خانه‌های ما با انواع گیاهان زیباتر شده‌اند. علاوه بر این، شما می‌توانید با طراحی دیوار سبز آپارتمانی به روشی نوآورانه خانه خود را تغییر دهید. همچنین با هدف ایجاد فضای سبز در هر اتاق شما می‌توانید از طیف گسترده‌ای از ظروف و روش طراحی دیوار سبز آپارتمانی بهره ببرید تا دیوار سبز آپارتمانی زیبایی بسازید، اما کدام گیاهان برای ایجاد یک دیوار سبز داخلی در آشپزخانه، اتاق نشیمن یا سایر اتاق‌های آپارتمان شما مناسب خواهند بود؟ در ادامه اول از همه به بررسی جواب این سؤال می‌پردازیم و درنهایت چندین شیوه طراحی دیوار سبز را بررسی می‌کنیم.

گیاهان مناسب برای آشپزخانه

گیاهان مناسب برای آشپزخانه

برای ساخت یک دیوار سبز در آشپزخانه، شما می‌توانید از انواع گیاهان آپارتمانی بهره ببرید. حتی در یک آشپزخانه کوچک، می‌توانید با استفاده از فضای عمودی آن دیوار سبزی بسازید تا فضای خود را دل‌پذیرتر کنید. به طور مثال، گیاهان معطر مانند ریحان، نعناع و رزماری برای یک آشپزخانه روشن با پنجره‌های بزرگ ایده ال هستند. از طرفی، سرخس بوستون نیز گیاهی همیشه‌سبز است که می‌توانید از آن در آشپزخانه‌های پر نور استفاده کنید. پوتوس هم جز محبوب گیاهان است که به دلیل مقاومت زیاد آن در برابر تقریباً هر چیزی در سال‌های اخیر موردتوجه قرار گرفته است.

گیاهان گل‌دار برای اتاق نشیمن

برای طراحی دیوار سبز آپارتمان علی‌الخصوص طراحی اتاق نشیمن شما گل‌های رنگارنگ و پر جنب و جوش را انتخاب کنید تا حس شادی را به اتاق هدیه دهند. با این حال مراقب باشید که گل‌ها و قفسه‌ها با رنگ اتاق و مبلمان همخوانی داشته باشند. در غیر این صورت، اتاق شما آشفته به نظر می‌رسد. از این رو، گل ارکیده و آنتوریوم انتخاب‌های متناسبی خواهند بود.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  بهترین روش‌های اجرای بام سبز باغ

گیاهان تصفیه‌کننده هوا برای اتاق‌خواب

یک دیوار سبز در اتاق‌خواب به شما کمک می‌کند تا محیط آرام‌تری ایجاد کنید و درعین‌حال تمرکز و بهره‌وری خود را افزایش دهید؛ بنابراین، گیاهانی مانند سانسوریا با نیازهای کم و مقاومت بالا، آلوئه ورا و گیاه پول چینی هم زینت‌بخش اتاق هستند و هم تصفیه‌کننده آلودگی‌های اتاق خواهند بود.

چندین روش طراحی دیوار سبز آپارتمانی

ممکن است برخی از افراد رؤیای طراحی دیوار سبز آپارتمانی و نصب آن را در آپارتمان خود داشته باشند؛ اما در حال حاضر در یک خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنند و به تحقق رسیدن این رؤیا را محال می‌دانند. ولی خبر خوب این است که شما بدون آسیب رساندن به دیوارهای فعلی خود نیز می‌توانید دیوار سبز مدنظرتان را داشته باشید. پس در بخش بعد نیز به بررسی چندین روش طراحی دیوار سبز آپارتمانی خواهیم پرداخت تا با استفاده از آن‌ها به رؤیای خود برسید و زیبایی خانه خود را دوچندان کنید.

گلدان‌های سرامیکی

با استفاده از تعدادی گلدان سرامیکی، تکه‌ای از فضای دیوار را به یک دیوار سبز کامل تبدیل کنید. این خیره کننده‌های سرامیکی لعاب‌دار با کمترین آسیب روی دیوار شما نصب می‌شوند و هنگامی‌که بخواهید آن‌ها را جدا کنید اثر زیادی از آن‌ها بر دیوار جای نخواهد ماند.

گلدان با قفسه فلزی

گلدان آویز با میله‌ای فلزی می‌تواند شامل چندین گلدان قابل تنظیم باشد که می‌تواند بر روی هر دیوار، پنجره یا سطح عمودی که می‌خواهید دیوار سبز گیاهان آپارتمانی ایجاد کنید، مورداستفاده قرار گیرد. در نتیجه این شیوه در هر منطقه‌ای که شما بخواهید قابل‌ اجرا خواهد بود.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  قیمت هر متر چمن طبیعی چگونه محاسبه می‌شود؟

نصب قاب بر روی دیوار قدیمی

نصب قاب بر روی دیوار قدیمی

وقتی می‌توانید دیواری شبیه اثر هنری داشته باشید، چرا به یک دیوار گیاهی قدیمی خسته‌کننده بسنده کنید؟ شما می‌توانید با استفاده از قاب‌های خالی و یا گلدان‌های شبیه یک قاب فلزی و مکعب‌ها به کاشت گیاهان، ساکولنت ها و دیگر گیاهان آپارتمانی روی آورده و دیوار آپارتمان خود را متحول کنید.

ساختار صنعتی، متفاوت و جذاب

آیا به دنبال راهی برای ایجاد یک دیوار سبز در داخل خانه آپارتمانی اجاره‌ای خود هستید؟ ساخت دیوار سبز به سبک صنعتی و با استفاده از مواد اولیه بازیافتی می‌تواند برای خانه شما مناسب تلقی شود و فضای خوبی برای رشد گیاهان کوچک باشد؛ بنابراین اگر چنین طرحی با سایر لوازم شما هماهنگی دارد دست به کار شوید و شروع به ساخت دیوار سبز بکنید.

ساخت دیوار با اشکال هندسی 

شما می‌توانید یک دیوار خالی در خانه خود را با چیزی بیش از چند گلدان تغییر دهید. در واقع با گلدان‌های هندسی رنگارنگ شما قادر به ساخت اشکال هندسی هنری بر روی دیوار هستید. همچنین می‌توانید به شیوه‌ای منحصربه‌فرد دیوار خود را بازسازی کنید تا بیشتر شبیه آثار هنری به نظر برسد و نظر افراد را جلب کند.

قفسه دیواری برای دیوار سبز

همیشه می‌توانید روی قفسه‌های شناور قدیمی برای ساخت نمای جدید حساب کنید تا با کمک آن‌ها یک دیوار سبز موقت در خانه خود بسازید. به طور مثال یک قفسه با سه طبقه، ساخته شده از چوب طبیعی به اندازه کافی محکم است و می‌تواند چندین گلدان را در خود جای دهد.

جمع‌بندی

هنگامی‌که شروع به ساخت دیوار سبز می‌کنید، از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد. به عنوان مثال، باغبانی در خانه در روحیه شما تأثیرگذار خواهد بود و همچنین گیاهان گردش هوای بهتری را در خانه ایجاد خواهند کرد. از طرفی خود گیاهان نیز در معرض بیماری‌های منتقلِ از خاک و حشرات نیستند. بعلاوه، برخی از گیاهان زمانی که به حالت آویزان نصب می‌شوند، رشد بهتری دارند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  ایده هایی برای خلاقیت در محوطه سازی باغ با کمترین هزینه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن